Stay in Groningen

Béton Armé

Béton Armé

Sunday 06 Sep 2026
20:30
-
21:30
Billets: €7.50

Downstage at Vera

Oosterstraat 44, 9711 NV Groningen

Robber |

Oi! from Montreal


Anno 2026 is heel de popmuziek (en ook het gros van de punk scene) doordrenkt van de Engelse taal. Ook de punk muziek? NEE! Een klein hoekje van de hardcorescene, gevuld met Frans-Canadese Oi! Punkers, blijft dapper weerstand bieden aan dit anglo-centrisme. Het gaat om Béton Armé, wat Frans is voor Gewapend Beton en in Nederland weten wij natuurlijk als geen ander dat dat een prima bandnaam is voor een punkband. Als kind zijn ze in een ketel met Komintern Sect en Camera Silens gevallen en daardoor hebben wij nu het genoegen om te genieten van releases als Second Souffle en Renaissance. Mijn Frans is wat roestig, dus mooi meegenomen dat je oohooo en woohooo en oi! oi! oi! mee kunt schreeuwen.

En dan komt Robber ook gewoon nog langs. Haarlems finest, Amsterdams toughest en Grunns nicest allemaal in één band. Wat een feest joh. De 2 track demo is op bandcamp te luisteren en dat is gewoon genieten zoals altijd. Jaloersmakend goed. Zie je in de pit! | Robert

Béton Armé | Instagram

Robber | Instagram

Source: Vera Groningen - https://www.vera-groningen.nl/
Do you want to make changes to the content of this page, please email info@stayingroningen.com